måndag 1 april 2013

Hjälp, jag kan inte sluta!

Att köpa fler fröer alltså.......
Hade lovat mig själv att inte skaffa fler, att nu fick det vara nog. Men när jag fick nys om att Impecta kör fraktfritt nu över påsk så var jag ju såklart tvungen att klicka mig in där. När jag en stund senare klickade mig ut igen så var jag innehavare av ännu några frösorter.

Slog till på Ampeljordgubben jag suktat efter sedan jag såg den i alla vårans "mysfaktorshöjjare" Ernst Kirchsteigers program i somras. Hos Impecta ser den ut så här, ska bli spännande att se om det blir lika vackert hos oss? Tänk en stor korg full med vackra blommor och solvarma jordgubbar.



Ibland blir det vackra blommor utan att man behöver sätta frö alls. Det har under våra cypresser börjat växa små, vackra violer. Förra året stod där en liten förskräckt viol alldeles ensam, men i år har de blivit några fler. Precis bakom är det ett hål i muren från grannens tomt för att vattnet ska kunna ta sig fram när det regnar. Förmodligen har väl dessa fröer kommit flytande med regnvattnet.

12 kommentarer:

  1. Så otroligt vacker korg med "gott och blandat" (alltså jordgubbar + blommor)Ser såå läckert ut!
    Violer gillar jag... kanske för att de är överlevnadskonstnärer - nu gäller väl inte det alla sorter, men violen som jag har i grusgården tycks överleva det mesta - jag drar upp den, flyttar den och... jodå den fortsätter växa på gården också :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittade till min sida! Jag är superglad att jag hittade till din för äntligen har jag ett nytt kalkmedel att testa, citroner..... Håller tummarna att det funkar hos oss också!
    Aloe vera är en spännande växt, troligen vår nyttigaste grönsak sägs det!

    På återseende!

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt hoppfullt att läsa!! Jag blev glad och tänk att av en enda liten planta kan det till sist bli så många. Det om något är väl hoppfullt :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Äsch då, fröer är så små, små små. Tar ingen plats alls. Klart du är värd det!:-)

    SvaraRadera
  5. Ja, det är himla svårt att emotstå förförpackningarnas nästan trädgårdspronografiska bilder! Vem vill inte ha det så!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Det är tur att fröer går att spara iallafall. Jag har köpt alldeles för många i år insåg jag när det började växa i krukorna... Kram :-)
    /Liv

    SvaraRadera
  7. Ja, just, jag höll på att glömma Impecta, skulle ju beställa....
    Ha en fin start på veckan!
    Lena

    SvaraRadera
  8. Frön är bra att ha. Jag har ingen möjlighet att odla nu men att kunna odla mer av min egen mat skulle vara kanon.
    Fantastiskt vacker planta med jordgubbarna. Violerna är också fina. Och de luktar så gott. Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag förstår dig, är ju hur kul som helst att så och finns hur mycket om helst =) Och impecta gillar jag!
    Kram och ha en toppen dag....

    SvaraRadera
  10. Underbart att bara kunna gå och plocka jordgubbar som man vill♥
    Det är annat än affärens gubbar :)
    Kramen i solen♥

    SvaraRadera
  11. Så vacker korg med jordgubbar, härligt att kunna gå ut och plocka sina egna.

    SvaraRadera
  12. Det är så lyxigt med sina egna jordgubbar!
    Kul att du tittade in hos mig :)
    Kram Annika

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!